Klantcases

Fleet Complete is voor ons een strategisch partner die echt meedenkt. Er werken ervaren professionals met een praktische insteek. Ze luisteren naar de wensen van de klant en richten daar hun dienstverlening op in.

 

Paul Hijstek, TBI Holdings B.V.

Overzicht van alle klantcases

TBI Holdings B.V.

TBI Holdings B.V.

Fleet Complete fungeert voor TBI Holdings B.V. als strategisch partner en legt de focus op het leveren van een complete dienst in plaats van een product.

Politie Binche

Politie Binche

Afgelopen jaar werkte de politie van Binche mee aan een pilot, met als doel de communicatielijnen zo efficiënt mogelijk te houden met behulp van positiebepaling van Fleet Complete. Dit alles om de veiligheid te verbeteren.

Waternet

Waternet

Waternet – bestuurd door de gemeente Amsterdam en het waterschap Amstel, Gooi en Vecht – richt zich op de hele watercyclus. Onlangs besloot Waternet om nog eens 250 auto’s met een boordcomputer uit te rusten.

Wycor

Wycor

Bij Wycor werken 220 medewerkers die op verschillende locaties renovatie- en voltooiingswerkzaamheden uitvoeren. Om al deze medewerkers goed geregistreerd te krijgen op de werven zochten ze een partner die ondersteuning zou kunnen bieden bij al deze administratie.

Uitzendbureau Goodmorning

Uitzendbureau Goodmorning

Uitzendbureau Goodmorning maakt sinds 2011 gebruik van ritregistratiesysteem Fleet Tracker. De hoeveelheid buitendienstmedewerkers is aanzienlijk en Goodmorning wil goede sturing geven aan hen. Fleet Complete helpt door de planning te optimaliseren en meer inzicht te geven in de buitendienst.

IBK Groep

IBK Groep

IBK Groep staat voor de hoogste kwaliteit in producten en installaties voor koudetechniek, airconditioning, luchtbehandeling en compressorrevisie. De organisatie verzorgt met eigen geschoold personeel ook de service en het onderhoud van de geleverde installaties.

Arctic Challenge

Arctic Challenge

Het systeem van Fleet Complete kan meer als het voorgaande en de backoffice van de Arctic heeft het nu veel makkelijker. Data verwerking is ineens een fluitje van een cent

Politie Stad Aalst

Politie Stad Aalst

De lokale politie in Aalst werkt al een ruime tijd met track & trace systemen van Fleet Complete op al hun voertuigen.

Interlift techniek B.V.

Interlift techniek B.V.

De monteur die het product bij de klant installeert of monteert, bouwt de lift ook ‘voor’: elke activiteit legt Interlift van tevoren vast, en het relateert deze aan het project. Daarvoor gebruikt Interlift de prikklok van Fleet Complete.

Firma van Braeckel

Firma van Braeckel

Firma van Braeckel was toe aan een systeem om automatisch uren aan projecten te kunnen koppelen. Ze hoorden dat Fleet Complete werkte aan een oplossing voor de problematiek in de bouw rond de aanwezigheidsregistratie en toen was het contact snel gelegd.

Installatiebedrijf HVL

Installatiebedrijf HVL

HVL is een installatiebedrijf en systeemintegrator met vestigingen in Dordrecht en Eindhoven, Gorinchem, Maastricht en Nijmegen. Het bedrijf heeft tweehonderd bedrijfsauto’s op de weg, een goede rittenregistratie is dus essentieel.

Uniconnect

Uniconnect

Voor Uniconnect in Zele (België) was het geen vraag met welke partij zij in zee gingen. Na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van de track & trace-module van Fleet Complete, kwamen ze nu tot een volgende stap.

Het Instituut Fysieke Veiligheid

Het Instituut Fysieke Veiligheid

Om al zijn materiaal in conditie te kunnen houden, doet Van den Berg al enige tijd succesvol een beroep op de beheeroplossing van Fleet Complete. Deze oplossing maakt direct inzichtelijk op welke manier én door wie specifiek materiaal wordt ingezet.

Fietsenwinkel.nl

Fietsenwinkel.nl

De explosieve groei van het bedrijf zorgde ervoor dat het steeds lastiger werd een sluitende, fiscaal gecertificeerde administratie van kilometers en uren van het wagenpark bij te houden. Fleet Tracker van Fleet Complete bood de oplossing.

GUTS Installatietechniek

GUTS Installatietechniek

Fleet Complete implementeerde haar gecombineerde project en service order planning. GUTS heeft nu centraal en continue zicht op de inzet van alle medewerkers. Er kan zeer eenvoudig geschoven worden tussen afdelingen, medewerkers en opdrachten.

TBI Holdings B.V.

TBI Holdings B.V. is een groep van ondernemingen die onze leefomgeving op een duurzame manier vernieuwt, inricht en onderhoudt. De TBI-ondernemingen beschikking over hoogwaardige en specialistische expertise op het gebied van techniek, bouw en infra.

Binnen de organisatie werden er twee ritregistratiesystemen naast elkaar gebruikt, maar door de nodige fusies en veranderingen binnen TBI was het niet wenselijk dat één bedrijf gebruik maakte van verschillende oplossingen. Aangezien er al veelvuldig gebruik gemaakt werd Fleet Tracker en er een goede relatie is opgebouwd, viel de keuze op Fleet Complete. Dagelijks rijden er bij TBI 460 wagens met Fleet Tracker rond.

Medewerkers direct fiscus-proof met rittenadministratie

Het ritregistratiesysteem van Fleet Complete voldoet aan alle wettelijke eisen van de Belastingdienst. Alle benodigde gegevens die worden vereist door de fiscus worden nauwkeurig vastgelegd, zoals per afgelegde rit de datum, begin- en eindstand van de kilometers, adres en postcode van vertrek en aankomst, de gereden rit en meer. Ook heeft Fleet Tracker het keurmerk van Stichting Keurmerk RitRegistratieSystemen.

“Tevreden medewerkers die blij zijn dat alle ritten nu automatisch goed geregistreerd worden.”

Fleet Tracker is eenvoudig in het gebruik voor uw medewerkers. Zij kunnen eenvoudig inloggen in hun eigen ritten en hebben daardoor zelf ook het nodige inzicht. Fleet Complete sluit uiteraard een verwerkersovereenkomst af met de organisatie, waardoor alle medewerkers verzekerd zijn dat hun privacy is gewaarborgd. ‘Tevreden medewerkers die blij zijn dat alle ritten nu automatisch goed geregistreerd worden.’

Fleet Complete als strategisch partner

TBI en Fleet Complete zijn recentelijk een vernieuwde overeenkomst voor vijf jaar aangegaan. Door deze overeenkomst worden de TBI-ondernemingen geheel ontzorgd. Fleet Complete vindt het belangrijk om te fungeren als strategisch partner en de focus te leggen op het leveren van een complete dienst in plaats van een product.

“Fleet Complete vindt het belangrijk om te fungeren als strategisch partner en de focus te leggen op het leveren van een complete dienst in plaats van een product.”

Onze professionals hebben een praktische insteek en luisteren écht naar de wensen van de klant. Daar richten wij onze dienstverlening op in, zodat het ritregistratiesysteem volledig past bij de wensen en behoeften van de organisatie.

Voor TBI hebben we geregeld dat Fleet Complete zelfstandig schakelt met leasemaatschappij Athlon en PSB bedrijfswageninrichting voor inbouw en facturatie. TBI ontvangt hierdoor optimale service en heeft zelf weinig omkijken meer naar het wagenparkbeheer. In de toekomst kan TBI gemakkelijk gebruik gaan maken van één van de andere oplossingen van Fleet Complete, zoals de automatische urenregistratie. Dit biedt volop mogelijkheden om uit te breiden en oplossingen nog doelgerichter in te zetten.

 

TBI Logo

  • Minder papierwerk
  • Rapportages die de Belastingdienst accepteert
  • Transparant inzicht in de buitendienst

Fleet Tracker: weet altijd waar uw voertuigen zijn

Wilt u real-time weten waar uw voertuigen zijn? Altijd de optimale routes inplannen? En zo min mogelijk brandstof verbruiken? Met Fleet Tracker rittenregistratie zet u uw wagenpark efficiënt en winstgevend in.

Het Fleet Tracker-systeem is een gebruiksvriendelijke oplossing om uw wagenpark te volgen. Via gps-technologie heeft u real-time zicht op al uw voertuigen. Zo weet uw planning de exacte locatie van uw bestuurders. En kunnen die sneller en efficiënter werken.

Laptop met de Fleet Tracker interface

 

Automatiseer het beheer van uw wagenpark, materiaal en mobiele medewerkers

 

 

Meer klantcases

TBI Holdings B.V.

Fleet Complete fungeert voor TBI Holdings B.V. als strategisch partner en legt de focus op het leveren van een complete dienst in plaats van een product.

Wycor

Bij Wycor werken 220 medewerkers die op verschillende locaties renovatie- en voltooiingswerkzaamheden uitvoeren. Om al deze medewerkers goed geregistreerd te krijgen op de werven zochten ze een partner die ondersteuning zou kunnen bieden bij al deze administratie.

Jan Tromp Transportgroep

Jan Tromp Transportgroep is een gerenommeerd logistiek bedrijf uit Eindhoven. Naast regionaal en internationaal transport, is het bedrijf gespecialiseerd in ADR-speciaal transporten, geconditioneerd transport en direct sneltransport door heel Europa. 

Tromp Transportgroep maakte al gebruik van een track & trace-systeem, maar had de behoefte aan een nauwkeuriger systeem en een partij die de gewenste service kon bieden. Fleet Complete werd onder de aandacht gebracht en door een interessant aanbod met scherp tarief, was de keuze snel gemaakt.

Real-time zicht op al uw voertuigen

Bij een transportbedrijf waar constant ad-hoc aanvragen binnenkomen en snel geschakeld moet worden, biedt Fleet Tracker uitkomst. Het ritregistratiesysteem is een gebruiksvriendelijke oplossing om alle bewegingen in het wagenpark te volgen. Via gps-technologie heeft de planningsafdeling real-time zicht op alle voertuigen, waardoor zij efficiënter kunnen werken. Dit verbetert de prestaties van het wagenpark en zorgt dat klanten uitstekende service krijgen. Daarnaast geeft deze manier van werken Tromp Transportgroep een groot concurrentievoordeel.

Uw data altijd veilig

De apparaten in de voertuigen verzamelen en interpreteren gegevens, en informeren de fleetmanager over de acties die ondernomen moeten worden, bijvoorbeeld voor onderhoud. Fleet Complete garandeert dat uw opgeslagen data goed beschermd is, want de systemen voldoen aan de ISO/IEC 27001:2013 certificering voor beveiliging. Alle data wordt zeven jaar lang professioneel bewaard, wat verplicht is. Daarnaast is het handig als u met terugwerkende kracht data wilt opvragen.

Fleet Tracker: ken de locatie van iedere vrachtwagen

Het Fleet Tracker-systeem is een gebruiksvriendelijke oplossing om uw wagenpark te volgen. Via gps-technologie heeft u real-time zicht op uw vrachtwagens. Zo weet de planningsafdeling direct de exacte locatie van iedere bestuurder, kunnen ze zien wie er het dichtst bij de klant is en sneller en efficiënter werken.

 

Tevreden vrachtwagenchauffeur

Veelgestelde vragen over track & trace

Wat zijn de voordelen van een automatische rittenregistratie?

Een ritregistratiesysteem bespaart u veel tijd, want u hoeft de kilometers niet langer handmatig bij te houden of de rittenadministratie van uw werknemers te controleren. Verder zorgt een ritregistratiesysteem dat u efficiënter kunt plannen. U kunt de locatie van iedere bedrijfswagen zien, handig om te beoordelen wie u het beste naar een ad-hoc klus kunt sturen en fijn voor de klant: u kunt precies vertellen wanneer uw medewerkers arriveren op locatie.

Ook heeft u altijd goed zicht op de ritgegevens van uw medewerkers. Dit voorkomt discussies, bijvoorbeeld over hoeveel privékilometers er gereden zijn.  En mocht één van uw medewerkers per ongeluk een boete hebben gereden, dan kunt u eenvoudig zien wie er op dat moment reed middels berijdersidentificatie.

Daarnaast kunt u met een sluitende rittenregistratie het aantal gereden kilometers ook eenvoudig verantwoorden aan uw eigen klanten. 

Mag ik altijd een ritregistratiesysteem in mijn vrachtwagens plaatsen?

Het is wettelijk toegestaan om als werkgever een ritregistratiesysteem in uw vrachtwagens te plaatsen. Het is wel belangrijk om te voldoen aan de voorwaarden. Eén van de belangrijkste voorwaarde is dat u een legitieme reden moet hebben om een ritregistratiesysteem te plaatsen. Een gerechtvaardigd belang kan bijvoorbeeld zijn dat u wilt nagaan welke bedrijfswagen het dichtst in de buurt van een klant is, zodat u deze medewerker snel naar de klant kan sturen. Daarnaast is het goed om te weten dat de meeste GPS-systemen in privétijd uitgezet kunnen worden. Fleet Tracker heeft bijvoorbeeld een privéschakelaar. Als deze schakelaar wordt aangezet, worden alleen de kilometerstanden opgeslagen en geen gps-locaties. U leest meer over privacy in dit blogartikel.

Hoe informeer ik medewerkers over het ritregistratiesysteem?

We zien dat medewerkers vaak vooral de voordelen van een ritregistratiesysteem zien. Zij hoeven tenslotte minder administratie bij te houden en hun kilometers niet meer handmatig bij te houden, en te verantwoorden. Dat scheelt veel tijd. Het is wel belangrijk om te communiceren dat er in de bedrijfswagen een ritregistratiesysteem zit, welke gegevens er worden verzameld én wie er bij de data kan.

 

Automatiseer het beheer van uw wagenpark, materiaal en mobiele medewerkers

 

 

Meer klantcases

Jan Tromp Transportgroep

Tromp transportgroep maakt gebruik van Fleet Tracker om inzicht te hebben in alle bewegingen van het wagenpark.

Uitzendbureau Goodmorning

Klantcase Uitzendbureau Goodmorning

Uitzendbureau Goodmorning maakt sinds 2011 gebruik van ritregistratiesysteem Fleet Tracker. Dit uitzendbureau bemiddelt door heel Nederland binnen alle sectoren. De hoeveelheid buitendienstmedewerkers is aanzienlijk en Goodmorning wil goede sturing geven aan deze medewerkers.

Uitzendbureau Goodmorning maakt sinds 2011 gebruik van ritregistratiesysteem Fleet Tracker. Dit uitzendbureau bemiddelt door heel Nederland binnen alle sectoren. De hoeveelheid buitendienstmedewerkers is aanzienlijk en Goodmorning wil goede sturing geven aan deze medewerkers.

Manage de buitendienst

Medewerkers van het uitzendbureau kunnen gebruikmaken van een bedrijfswagen. Goodmorning had niet altijd zicht op welke medewerkers, met welke auto op pad was en hoeveel bedrijfsauto’s er nog beschikbaar waren. Met een track & trace-systeem is dit verleden tijd. Fleet Complete, gespecialiseerd in oplossingen voor de buitendienst, biedt een ritregistratiesysteem dat uitermate geschikt is voor uitzendbureaus met een (groot) wagenpark. Goodmorning weet nu precies welke medewerker in welke bedrijfsauto rijdt en welke wagens er nog beschikbaar zijn. Een ideaal systeem om de buitendienst efficiënt te managen. 

Overzicht van de ritten

De hoeveelheid buitendienstmedewerkers is aanzienlijk en Goodmorning wil ze goede sturing geven. Door op maat gemaakte rapportages hebben ze nu een goed overzicht van de ritten. In de bedrijfsauto’s werden buttons ingebouwd waardoor de medewerker zich, met een persoonlijke code, kan aanmelden. Geen voertuig gaat op pad zonder aanmelding van de medewerker.

Een ritregistratie voor uw bedrijf?

Fleet Complete helpt u grip te krijgen op uw buitendienstactiviteiten. Van rittenregistratie tot automatische urenregistratie en planning. Neem contact met ons op en we praten u graag bij over de diverse mogelijkheden. Meten is weten – dat geldt voor iedere ondernemer. 

 

 

Goodmorning Logo

  • Beter inzicht in de buitendienst
  • Goed overzicht van de ritten
  • Geen voertuig op pad zonder aanmelding medewerker

Fleet Tracker: zicht op uw bedrijfsauto’s

Wilt u altijd kunnen zien waar uw bedrijfsauto’s zijn? Efficiënter plannen? Uw buitendienstmedewerkers goed aansturen? Met ritregistratiesysteem Fleet Tracker halen uitzendbureaus meer uit hun wagenpark. Het is een gebruiksvriendelijke oplossing om uw wagenpark te volgen. Via gps-technologie heeft u zicht op al uw voertuigen. Zo weet uw planning de exacte locatie van uw bestuurders. En kunnen die sneller en efficiënter werken.

Ritregistratiesysteem Fleet Tracker

Veelgestelde vragen over rittenregistratie

Hoe informeer ik medewerkers over het ritregistratiesysteem?

We zien dat medewerkers vaak vooral de voordelen van een ritregistratiesysteem zien. Zij weten wanneer een bedrijfsauto beschikbaar is en hoeven de kilometers niet meer handmatig bij te houden. Dat scheelt veel tijd. Het is wel belangrijk om te communiceren dat er in de bedrijfswagen een ritregistratiesysteem zit, welke gegevens er worden verzameld én wie er bij de data kan.

Mag een ritregistratiesysteem altijd geplaatst worden?

Het is wettelijk toegestaan om als uitzendbureau een ritregistratiesysteem in bedrijfsauto’s te plaatsen. Het is wel belangrijk om te voldoen aan de voorwaarden. Eén van de belangrijkste voorwaarde is dat u een legitieme reden moet hebben om het systeem te plaatsen. Een gerechtvaardigd belang kan bijvoorbeeld zijn dat u wilt nagaan welke bedrijfswagen het dichtst in de buurt van een klant is, zodat u deze medewerker snel naar de klant kan sturen.

Daarnaast is het goed om te weten dat de meeste GPS-systemen in privétijd uitgezet kunnen worden. Fleet Tracker heeft bijvoorbeeld een privéschakelaar. Als deze schakelaar wordt aangezet, worden alleen de kilometerstanden opgeslagen en geen gps-locaties. U leest meer over privacy in dit blogartikel.

Hoe lang moet ik de kilometerregistratie bewaren?

De rittenregistratie moet volgens de wettelijke bewaartermijn minstens zeven jaar worden bewaard.

Overzicht producten

Wij bieden verschillende producten aan om u te helpen met het automatiseren van het beheer van uw wagenpark, materiaal en mobiele medewerkers. Of u nu kiest voor één product, of u er een aantal wilt combineren: het kan.

 

Wagenpark met verschillende auto's

 

Automatiseer het beheer van uw wagenpark, materiaal en mobiele medewerkers

 

 

Meer klantcases

Uitzendbureau Goodmorning

Uitzendbureau Goodmorning maakt sinds 2011 gebruik van ritregistratiesysteem Fleet Tracker. De hoeveelheid buitendienstmedewerkers is aanzienlijk en Goodmorning wil goede sturing geven aan hen. Fleet Complete helpt door de planning te optimaliseren en meer inzicht te geven in de buitendienst.

IBK Groep

IBK Groep staat voor de hoogste kwaliteit in producten en installaties voor koudetechniek, airconditioning, luchtbehandeling en compressorrevisie. De organisatie verzorgt met eigen geschoold personeel ook de service en het onderhoud van de geleverde installaties.

Fietsenwinkel.nl

Klantcase Fietsenwinkel.nl

Na een uitgebreid selectieproces heeft Fietsenwinkel.nl gekozen voor het rittenregistratiesysteem van Fleet Complete

Met ruim 200 servicepunten, meerdere mobiele monteurs en meer dan 100 afhaalpunten is Fietsenwinkel.nl de grootste fietsenwinkel van Nederland en België. De explosieve groei van het bedrijf zorgde ervoor dat het steeds lastiger werd een sluitende, fiscaal gecertificeerde administratie van kilometers en uren van het wagenpark bij te houden.

Aangezien het niet correct bijhouden van zowel zakelijk als privé gereden kilometers voor naheffingen en flinke boetes van de Belastingdienst kan zorgen, en de kilometeradministratie voor extra ‘druk’ bij de administratieafdeling zorgde, ging Fietsenwinkel.nl op zoek naar een betrouwbaar track en trace systeem. Zodat alle gereden kilometers en gewerkte uren automatisch zou worden bijgehouden. Een systeem dat voldeed aan de eisen van stichting Keurmerk RitRegistratieSystemen, en hen ook de mogelijkheid bood hun wagenpark realtime te monitoren. Na een uitgebreid selectieproces heeft Fietsenwinkel.nl voor FleetTracker van Fleet Complete gekozen.

Fleet Complete en Fietsenwinkel.nl sluiten een deal

Ritregistratie volledig fiscusproof

Met het Fleet Tracker-systeem beschikt Fietsenwinkel.nl nu over een sluitende en fiscaal gecertificeerde kilometeradministratie die voldoet aan alle vereisten van de Belastingdienst. In het track en trace systeem is een simpele privé-/zakelijk-schakelaar geïntegreerd, zodat Fietsenwinkel.nl de garantie heeft dat ook alle privékilometers nauwkeurig worden geregistreerd.

Fietsenwinkel.nl Logo

De waarborging van veiligheid van alle data en het scherpe tarief waren voor ons de doorslaggevende factoren om voor Fleet Complete te kiezen.
Henri de Beijer

Business Development Manager
  • Sluitende, fiscaal gecertificeerde kilometeradministratie
  • Realtime monitoring wagenpark en medewerkers
  • Verbetering veiligheid bestuurder en voertuig
  • Conform ISO/IEC 27001:2013 certificering
  • 7 jaar toegang tot historische data

Betere klantenservice door track en trace

Het track en trace systeem is gekoppeld aan de online portal van Fietsenwinkel.nl, waardoor men nu in staat is realtime te monitoren waar alle voertuigen en medewerkers zich bevinden. Hierdoor weet Fietsenwinkel.nl altijd welke wagen het dichtst in de buurt is wanneer er bijvoorbeeld een aanvraag voor een proefrit binnenkomt. Zo kan er direct een afspraak worden ingepland met de dichtstbijzijnde monteur

Fietswinkel NL sluit succesvolle deal

Veiligheid bestuurder en voertuig staat voorop

Met Fleet Tracker is Fietsenwinkel.nl in staat om rapporten op te stellen over onder andere te hard rijden, stationair draaien en hard optrekken. Hiermee is het bedrijf in staat het wagenpark duurzamer in te zetten en beter te sturen op de veiligheid van de chauffeurs en de wagens. Door de inzichten uit de rapportages met de medewerkers te delen, wil Fietsenwinkel.nl maatregelen nemen die veilig en efficiënt rijgedrag bevorderen, om zo aanrijdingen, voertuigschade, verzekeringskosten, verspilling van brandstof en tijd te voorkomen.

Data altijd tot uiterst beveiligd

Doordat de systemen van Fleet Complete voldoen aan de eisen van de ISO/IEC 27001:2013-certificering voor beveiliging heeft Fietsenwinkel.nl de garantie dat altijd streng op veiligheid wordt gecontroleerd en dat er wordt geïnvesteerd in de nieuwste beveiligingstechnieken. Alle data wordt zeven jaar lang professioneel bewaard. Mocht de Belastingdienst of de accountant erom vragen, dan kan de data probleemloos met terugwerkende kracht worden opgevraagd.

GPS interface op laptop

Benieuwd wat Fleet Tracker voor uw organisatie kan betekenen?

Bent u net als Fietsenwinkel.nl op zoek naar een betrouwbaar track en trace systeem? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij geven u graag een advies op maat.

 

Automatiseer het beheer van uw wagenpark, materiaal en mobiele medewerkers

 

 

Meer klantcases

Fietsenwinkel.nl

De explosieve groei van het bedrijf zorgde ervoor dat het steeds lastiger werd een sluitende, fiscaal gecertificeerde administratie van kilometers en uren van het wagenpark bij te houden. Fleet Tracker van Fleet Complete bood de oplossing.

Politie Binche

Afgelopen jaar werkte de politie van Binche mee aan een pilot, met als doel de communicatielijnen zo efficiënt mogelijk te houden met behulp van positiebepaling van Fleet Complete. Dit alles om de veiligheid te verbeteren.

Het merendeel van de bevolking kijkt uit naar de carnavalsperiode. De beveiligers daarentegen worden bij het idee alleen al soms ‘badend in het zweet wakker’. Niet zo vreemd, want: hoe hou je een feest van meer dan 100.000 mensen per evenement, zoals in Binche, in de hand? De bezoekers zijn in feeststemming, hebben vaak net een slokje te veel op en ontpoppen zich tot een ander persoon door hun carnavalskledij. Afgelopen jaar werkte de politie van Binche mee aan een pilot, met als doel de communicatielijnen zo efficiënt mogelijk te houden met behulp van positiebepaling van Fleet Complete. Dit alles om de veiligheid te verbeteren.

“Het is een groots evenement!” vertelt sergeant Jérémy Pâque van de brandweer van Binche. “Met 400 politieagenten, 300 veiligheidsmensen, 40 brandweermensen en een honderdtal gemeentearbeiders bewaken we de veiligheid van meer dan 100 000 carnavalsvierders. De organisatie van dit evenement begint al in november met het verzamelen van informatie van alle autoriteiten. Een kleine twee maanden later komt de ‘stoommachine’ van de organisatie pas echt goed op gang. Alles wordt in ‘sneltreinvaart’ in kaart gebracht. Van het opstellen van veiligheidsbarrières tot drankvergunningen en het in kaart brengen van de brandkranen; alles wordt tot in de kleinste details uitgewerkt.”

Innoverend werk van Fleet Complete

Om de veiligheid goed in de hand te blijven houden is innovatie noodzakelijk. Met de nieuwste technieken kan menig beveiligingsman met een gerust hart uitkijken naar het evenement. Dit jaar zette de politie van Binche een drone in om de locatie goed in kaart te brengen, met daarbij 21 draagbare radio’s van het ASTRID tetra netwerk. Deze radio’s waren uitgerust met nieuwe functiemogelijkheden zoals positiebepaling. Om dit te realiseren, contacteerden ze Fleet Complete. Hoewel het gebruik van deze techniek beperkt bleef tot de politie, kan nu al gezegd worden dat het succesvol was. Pietro Zacco, directeur operaties van de politiezone Anderlues/Binche vertelt over deze actie. “Het uittesten van positiebepaling was voor ons een test die alleen gebruikt zou worden door de politie. Op het terrein hebben we nu al grote voordelen ontdekt. Positiebepaling maakt het gemakkelijk om het team te volgen en te bepalen welk team het dichtst bij de plek des onheils is. Het grote scherm in de commandopost geeft een real time beeld van waar alle teams zich bevinden. Ook worden er hier beelden uitgezonden van de camera’s in de interventiezone. Waar het nodig is, kun je gemakkelijk bijsturen of direct versterking sturen”, benadrukt Pietro.

Pietro: “Via een ‘flashmessage’ is op de radio te zien hoe de situatie is en wat er gevraagd wordt. Dit helpt vooral op plaatsen waar de decibels om je oren toeteren; als je het niet kunt horen, kun je de boodschappen wél lezen. Daarnaast hebben we de positiebepaling die alles ook nog eens weergeeft.” Fleet Complete leverde de hardware en zorgde voor de configuratie van de software. Deze moest specifiek worden aangepast aan de omgeving door de oppervlakte en het reliëf van het terrein. “We konden tijdens de wielerwedstrijd in Gent al onze ervaringen met positiebepaling delen. Door deze ervaring heeft de politie van Binche ons ook gekozen voor deze klus”, vertelt de accountmanager van Fleet Complete België, Frédérie de Pauw.

Politie Anderlues / Binches Logo

  • Communicatielijnen zo efficiënt mogelijk met behulp van positiebepaling
  • POI’s zichtbaar waardoor snelle opvolging van radio’s door directie zone en korpschef
  • Via een ‘flashmessage’ is op de radio te zien hoe de situatie is en wat er gevraagd word
  • Visualisatie op groot scherm in de commandopost

FieldMap: toont op de kaart waar uw buitendienst zich bevindt

Met FieldMap krijgt u een totaal overzicht van:

 

  • Alle voertuigen en medewerkers op de kaart.
  • U kunt zelf aangeven of u de voertuigen wilt zien op naam van de bestuurder of op kenteken of op een door u opgegeven naam.
  • Op de kaart kunt u ook de adressen tonen welke voor u belangrijk zijn. Zoals bijvoorbeeld uw klanten, leveranciers of projecten.
  • U kunt direct zien wie er wanneer in de buurt is van een adres op de kaart.
  • De gebeurtenissen zijn direct op de kaart zichtbaar zoals:
  • de snelheid waarmee de auto rijdt,
  • of het voertuig stilstaat
  • of het voertuig stationair draait.
Fieldmap desktop van de zijkant

Politie Interventie: efficiënte dispatching en gedetailleerde rapportages voor interventieploegen

Wat is de Politie Interventie oplossing?

De Interventie module is een geïntegreerd systeem bestaande uit soft- en hardwaremodules, speciaal ontwikkeld voor interventieploegen van de politie. Dit betekent snelle en adequate hulpverlening, waarbij ploegen automatisch naar incidenten worden genavigeerd en alle incidentgegevens direct digitaal ter beschikking worden gesteld.

Deskmap desktop interface

Radiovisualisatie: inzicht in de inzet van manschappen, ploegen en pelotons

Wat is radiovisualisatie?

Radiovisualisatie geeft de actuele positie van uw TETRA-radio’s weer op de kaart, waardoor personen, ploegen en pelotons (op)gevolgd, aangestuurd en verantwoord kunnen worden. Dit zorgt voor een adequate inzet en digitale ondersteuning van manschappen, ploegen en pelotons.

Radiovisualisatie desktop interface

Eén platform met alle oplossingen voor het beheer van uw wagenpark, materieel en mobiele medewerkers.

Meer klantcases

Politie Binche

Afgelopen jaar werkte de politie van Binche mee aan een pilot, met als doel de communicatielijnen zo efficiënt mogelijk te houden met behulp van positiebepaling van Fleet Complete. Dit alles om de veiligheid te verbeteren.

Waternet

Waternet – bestuurd door de gemeente Amsterdam en het waterschap Amstel, Gooi en Vecht – richt zich op de hele watercyclus. Onlangs besloot Waternet om nog eens 250 auto’s met een boordcomputer uit te rusten.